عمرو أحمد ابراهيم السيد ( عمرو أحمد درويش )

مرشحي مجلس الشعب| القليوبية | دائرة كفر شكر

عمرو أحمد درويش

بسم الله الرحمن الرحيم
الى كل من يقرأ هذه الكلمات لكم كل التحية والتقدير
احنا شباب بيحب مصر وخايف عليها , لما ربنا اكرمنا بالمشاركة في الثورة حسينا اننا بقى لينا لازمة وان الشباب بدأ يبص ليهم الشعب بالاحترام والتقدير ,كنا في الميداين وبيتقال علينا عملاء وشباب تافه لا هدف له لكننا اثبتنا اننا شباب مصر الواعد القادر على تحقيق المستحيل .صحيح ان ربنا سبحانه وتعالى هو من رعى هذه الثورة وحفظها وان شاء سيتم تطهير بلدنا الحبيبة من الفساد والمفسدين فربنا برده هو من جعل شباب مصر وقود هذه الثورة والشرارة التي الهبت حماس كل الشعب فكانت ثورة شعب.
وبعد ما رأينا ان دورنا الثوري المفروض اننا نطوره ونترجمه الى افعال عامة و مساعدة اهالينا واخواننا واخوتنا فقد عقدنا العزم على خوض الانتخابات البرلمانية 2011 لاننا مقتنعين اننا وزي ما لينا شرعية ثورية دلوقتي لازم يكون لينا شرعية قانونية وتمثيل قوى داخل البرلمان علشان نحافظ على مكتسبات الثورة ونساعد في وضع التشريعات والقوانين اللى هتمشي عليها البلد في المستقبل ان شاء الله وكمان نجعل الشعب يشعر بأن الثورة استطاعت ان تغير الواقع المرير اللى كنا عايشين فيه في الماضي وان الشباب بحماسه وتفانيه من اجل مصر قادر على استكمال دوره الوطني اللي بدأ مع اول نسمات الثورة .
لذا ندعوا كل من يشعر ان هذا الوقت هو الفرصة المناسبة لحمل الشباب الى المشاركة الفعالة في خدمة البلد وانه هو الوقت لكي يكن للشباب مقاعد في مجلس الشعب القادم , ولكل من يشعر ان مصر ولادة وان الخيرة في شباب قادر على خدمة البلد واهلها دون ان ينظر الى منافع شخصية او مكاسب خاصة …. ندعوكم جميعا الى نصرة الشباب ودعمهم …. ندعوكم الى مساعدتنا في هذه المهمة الشاقة …. وليكن شعارنا …. الشعب يريد تطهير مجلس الشعب

Advertisements

معلومات عن هذا المرشح

اسم المرشح عمرو أحمد ابراهيم السيد ( عمرو أحمد درويش )
صفة المرشح فئات

اضيف بتاريخ: Tuesday, August 30th, 2011 في 12:06

كلمات موقع انتخابات مصر: , , , , , , ,



اترك تعليقاً وعبر عن دعمك لهذا المرشح

Advertisements

البوم صور حملة المرشح الانتخابية

الآن على موقع انتخابات مصر 2015

الوصف

موقع مرشحي انتخابات مجلس الشعب المصري 2013 محافظة القليوبية اسماء المرشحين بنها طوخ شبرا الخيمة